نبود تولیدات داخلی توربین دندانپزشکی معضل نوسانات قیمتی این محصول

دوشنبه 20 ارديبهشت 1400
18:02
توربین دندانپزشکی


نبود تولیدات داخلی توربین دندانپزشکی معضل نوسانات قیمتی این محصول

توربین دندانپزشکی در کار دندانپزشکان کارایی بسیار مهمی دارد . هر دندانپزشک در مطب خود یک مدل از این دستگاه را دارد. توربین دستگاهی است با کارایی بالا از این رو اصطلاک ان بسیار زیاد است و اغلب دندانپزشکان بعد از مدتی استفاده دستگاهشان دچار مشکل می شود و ناچار به تعمییر و یا تعویض دستگاه می شوند. دربسیاری از موارد تعمییر دستگاه امکان پذیر نیست و یا به قدری هزینه بر است که دندانپزشک ترجیح می دهد تا دستگاهی نو خریداری نماید.

در بازار برندهای مختلفی موجود است و هر دندانپزشکی از انجا که شناختی راجع به هر برند دارد بهترین انرا خریداری می کنند. البته نوع نگهداری در طول عمر دستگاه و کارکرد مناسب ان تاثیربه سزایی دارد. در مقالات قبلیدر رابطه به شیوه نگهداری توربین نکاتی را مطرح کردیم که اگر به انها توجه شود عمر دستگاه بالاتر می رود.

برای خرید این دستگاه کافی است کلمه توربین دندانپزشکی را در گوگل سرچ نمایید تا به سایت های معتبر فروش در این حوزه دسترسی پیدا کنید. اغلب توربین های موجود در بازار هم چینی هستند و کیفیت مطلوبی هم دارند. در نهایت بعد از انتخاب محصول مورد نظر می توانید خرید خود را نهایی کنید و با یک تماس درب مطب تحویل بگیرید.

در روزهایی اخیر با توجه به کاهش قیمت دلار بازار تجهیزات دندانپزشکی به ثبات رسیده است و در حال حاضر دیگر شاهد نوسان قیمت در انها نیستیم. اینکه این وضعیت تا کی ادامه پیدا خواهد کرد و ایا دلار روند نزولی خود را طی می کند یا نه مساله ای است که باید در چند ماه پیش رو شاهد ان باشیم.

این نوسانات در دو سال گذشته بر روی افزایش قیمت تجهیزات تاثیر به سزایی گذاشته است وبرای مثال توربین دندانپزشکی با افزایش قیمت چند برابری همراه بوده است و این مساله برای دندانپزشکان اصلا خوشایند نبوده است. از این محصول تولید داخلی به خصوصی وجود ندارد و این مساله به قدری حائز اهمیت است که در واقع نوسانات بازار را می توان به نبود تولیدات داخلی ربط داد.

اگر در سالهای گذشته ما به جایی وابستگی به واردات اقدام به تولید داخلی محصولات در هر زمینه ای می کریدم امروزه شاهد این همه افزایش قیمت در همه زمینه ها نبودیم .در واقع کشور ما در این سالها خود را به طور صددرصد وابسته به واردات کرده و واردات هم مستقیما به دلار مربوط است و هر افزایش در قیمت ان با روند روبه رشد قیمت ها در داخل همراه است.

دانشجویان خبره در زمینه مهندسی پزشکی به قدر یتوامند هستند که اگر میدان به انها داه شود از توربین دندانپزشکی گرفته تا بزرگترین تجهیزات دندانپزشکی را تولید می کنند و این مساله بسیار مهمی است که سیاست مداران ما نباید از ان چشم پوشی کنند و اگر خواستار پیشرفت اوضاع کشور هستند اعتماد به توانایی های داخلی را افزایش دهند.


[ بازدید : 5 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به توربین دندانپزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]